دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشنامه‌ «خرگوش سفید، خرگوش قرمز» نوشته نسیم سلیمان‌پور نمایشنامه‌نویس جوان ایرانی،در جشنواره‌ تئاتر نیویورک اجرا می‌شود.

تئاتر

به گزارش ایسنا، این جشنواره از 3 تا 27 مارس(12 اسفند 89 تا 7 فروردین 90) در شهر نیویورک برگزار می‌شود و نمایش «خرگوش سفید، خرگوش قرمز» پنج اجرا در این جشنواره دارد.

سلیمان‌پور درباره‌ اجرای این نمایش در نیویورک می گوید: به صورت اتفاقی با این جشنواره که توسط کمپانی بریک brick برگزار می‌شود، آشنا شدم. این کمپانی از سال 2002 در نیویورک آمریکا تاسیس شده و هر سال جشنواره‌ای را در قالب یک فستیوال روتین به‌نام آف‌برادوی برگزار می‌کند.

به گفته‌ او این فستیوال در دوره جدید خود به مناسبت نوروز بخش ویژه‌ای برای تئاتر ایران دارد که نمایشنامه‌ «خرگوش سفید، خرگوش قرمز» هم در این بخش به صحنه می‌رود.

سلیمان‌پور در توضیح بیشتر اجرای این نمایش در این فستیوال چنین می گوید: این نمایشنامه به‌گونه‌ای نوشته شده که نیازی به کارگردانی ندارد، زیرا مونولوگ نویسنده‌ای است که از دهان بازیگر شنیده می‌شود.

براساس تماس‌هایی که با برگزار‌کنندگان جشنواره داشته‌ام قرار است پنج بازیگر آمریکایی این نقش را بازی کنند که طبیعتا نمایشنامه به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد.

سلیمان‌پور این نمایشنامه را به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته است.

 

کد خبر 127072

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز